Paweł Gąsiorek i Jego pasja

niedziela, 6 marca 2011

Udostępnij ten wpis:
05.03.2011r.
Makieta kolejowa Pawła Gąsiorka














































Paweł Gąsiorek, 37-letni twórca największej makiety kolejowej w powiecie oświęcimskim. Swoją przygodę z modelami rozpoczął jako małe dziecko. Pierwszą makietę zbudował 22 lata temu, w 1989 roku. Przetrwała do 2005 roku, kiedy postanowił ją zburzyć i zbudować nową, większą. Pracę rozpoczął w nowym roku. Całość trwała ponad 12 miesięcy. Na nowej makiecie znalazło się kilkanaście wagonów i lokomotyw. Co więcej Paweł stworzył cały kolejarski świat, tętniący życiem: kilkanaście ludzików, samochody, domy, latarnie, pagórki, mosty, tunele, ruszający się wiatrak i wiele innych. Wszystkie pociągi, latarnie oraz domy mają swoje własne, niezależne oświetlenie (te ostatnie mają nawet kominy, z których unosi się dym, co widać na jednym zdjęciu). Wszystkie zwrotnice sterowane są elektrycznie, podobnie jak semafory(!). Wśród ludzików znajdziemy rowerzystów, kobietę uciekającą przed krową, samobójczynię skaczącą z mostu, kolejarzy. Jak podkreśla twórca makiety najbardziej ciekawymi postaciami są: mężczyzna załatwiający się w "wychodnej" toalecie, który czyta gazetę (widać nawet serduszko w drzwiach), prostytutka stojąca przy latarni i... para kochająca się przy moście. Całość sprawia niesamowite wrażenie, zwłaszcza w nocy. O makiecie można pisać i pisać. Materiał o Pawle miał nam zając maksymalnie pół godziny. Kiedy zobaczyliśmy to na własne oczy, czas wydłużył się do czterech godzin, po których żal było opuszczać to miejsce. Cała makieta kosztowała ponad 25 tysięcy złotych. Jednym z najtrudniejszych zadań było zamontowanie miniaturowych przewodów, które odwzorowywały linie po których płynie prąd. Naprawdę warto to zobaczyć.

35 komentarzy

  1. Widziałam to na własne oczy,jest co ogladac.To niesamowite wykonac cos takiego-zabawka dla dużych chłopców.Gorąco polecam na żywo-cudo...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie. na żywo jest to coś niesamowitego!! Aż chciałby się tam siedzieć i siedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten gośc jest niesamowity-mało,że zrobił piękna makietę to jeszcze do tego zrobił najlepszą imprezę szkolną w Kętach.Zastanawiam się co jeszcze potrafi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogrom pracy i anielskiej cierpliwości...Coś pięknego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam i widziałam-to prawda,ze najpiękniej prezetuje się w całkowitej ciemności.Oświetlenie całego miasteczka robi wrażenie.W tym miasteczku panuje ład , porządek i spokój a jego mieszkańcy nie maja naszych problemów.Za to wielki szacunek dla Twórcy Pawła...

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam,ogladałam,podziwiałam i wiem,że bedzie mozna ogladac makietę w Żywcu 7 - 8 maja 2011r.w Klubie Śrubka.Pan Paweł będzie prezenterem Swojego Świata w miniaturze.Mam nadzieję,że Pan Kamil Szyjka-twórca reportarzu nie usunie tych komentarzy ppomomo tego ,że sa z jednego komputera-są prawdziwe i pisane przez moich znajomych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłem przy budowie tej makiety.Trzeba przyznac,że powstało coś z niczego.Efekt końcowy-pozytywnie szokujący.Pozdrawiam Piotr.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczywiście, że nie usunę komentarzy:) Cieszę się przede wszystkim, że są takie miłe, bo to świadczy o tym, że doceniamy pracę Pana Pawła:)

    Pozdrawiam

    Kamil Szyjka

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta makieta powinna się zaprezentowac w Poranku TVN-u,może ktoś zaprosi naszego makieciarza.


    Pozdrawiam Robert

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi się bardzo podoba,po namowie mojej koleżanki zobaczyłem ... to coś ...na żywo.Jak ktoś wczesniej napisał-można tam siedziec i siedziec.Warto to zobaczyc.Jeśli znacie Pawła zawsze wszystkich swietnie potrafi ugościc...

    Tomek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziś byłem przez chwilę maszynistą i sterowałem ruchem 3-ch pociągów.Wielka frajda.Jak dziecko pobawiłem sie dziś na tej makiecie-poprostu poezja.

    Kamil

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda,że tylko jeden człowiek z naszej okolicy ma taką makietę.

    OdpowiedzUsuń
  13. 7-8 maj w Żywcu na konkursie Śrubka 2011r, wielki szoł dla publiczności przedstawił Paweł swoja makietą kolejową TT.Muszę jednoznacznie napisa,że miał największa publicznośc.Takiej rzec nie ogląda się na codzień-prezentacja w pełni profesjonalna.

    Krzyś

    OdpowiedzUsuń
  14. Najbardziej mnie wkurza że niektórzy podniecają się tanim laptopem czy samochodem a na tak drogie hobby mówią zabawki. Polacy nie umieją dostrzec w modelarstwie sztuki. Ps. Jedyne co złe to to że TT modele są wykonane bardzo odbiegająco od oryginałów czyli ostre promienie łuku torów, lokomotywy i wagony skręcają nie naturalnie i błyszczą jak plastik ale zaleta to skala i potencjał który da się zmieścić na takiej małej powierzchni.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wracają wspomnienia gdy stało sie przy ladzie w składnicy harcerskiej i ogladało wymarzone lokomotywki i wagoniki.Kto miał znajomosci zawsze kupił cos spod *LADY*.Dzis wszystko na wyciagniecie ręki.Makieta naprawde godna obejrzenia...


    Andrzej

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniała pasja i myślę,że jeszcze długo ta makieta będzie ulepszana.Jest czego pogratulować i nawet troszkę pozazdrościć niecodziennej zabawy...

    OdpowiedzUsuń
  17. wspaniałe hobby sam też taką mam skala tt 1:120 choć jeszcze nie skończoną. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądałem na konkursie w Przeciszowie i prezentuje się znakomicie.Takie cudo chciałbym miec u siebie na co dzień.Wielka praca wykonana przez właściciela z masą szczegółów i drobiazgów.Doskonała perfekcja w kazdym centymetrze.

    OdpowiedzUsuń
  19. To jest coś....

    OdpowiedzUsuń
  20. To jest bajka...niesamowite i bardzo realistyczne.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja oglądałam w Przeciszowie na konkursie modelarskim....3 godziny zaglądania tu i tam i jeszcze i tak wszystkiego się nie dopatrzy.Pozdrowienia dla Pawła...postarał się w tym temaciku.

    OdpowiedzUsuń
  22. Prawdopodobnie będzie można zobaczyć makiety (paweł wykonał nową) na noc muzeów 2013r na Mazurach w Węgorzewie,jest co ogladać i podziwiać

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna pasja,banalne wykonanie,przepięknie oddana rzeczywistość.Paweł to nietuzinkowy twórca świata w miniaturze,a w noc muzeów w Węgorzewie będą wystawione 2-e makiety ,to podwujna frajda dla miłośników kolei-Paweł da rade.

    OdpowiedzUsuń
  24. Widziałem nową makietę,wykonana przez Pawła,suuuuuuperowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pawełek ma jednak ciekawa osobowość i wzorową pasję,wartą obejrzenia z ... zaduma...

      Usuń
    2. HM....nie znam człowieka,któremu nie podobają sie jeżdżące pociągi z całą infrastrukturą,może kiedys zobacze TO CUDO na żywca...

      Usuń
    3. Pomysłowość i inwencja twórcza godna nagrodzenia....podziwiam...

      Usuń
    4. Piękne hobby i niecodzienna pasja

      Usuń
  25. Zobaczcie to...waaaarto....
    http://www.youtube.com/watch?v=eMZalr29jyc

    OdpowiedzUsuń
  26. Zobaczyłem film w hd , bajka zdecydowanie mozna przenieść się w świat beztroskiego dzieciństwa....polecam....

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne, zwłaszcza na żywo, wielki szacunek, polecam! :)

    Radek

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo dziekuję za tak duże zainteresowanie moją pasją,moją makietą...pozdrawiam Paweł Gąsiorek Kęty

    OdpowiedzUsuń
  29. Oglądałem makietę Pawła,pełen podziw za tyle poświęcenia dla własnej pasji,pieknie

    OdpowiedzUsuń
  30. Serdecznie zapraszam do oglądnięcia nowego filmu z makietą.Pozdrawiam Paweł Gąsiorek. www.youtube.com/watch?v=P2wA0YUEN8I

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia