Majówka w Berlinie

poniedziałek, 4 lutego 2013

Udostępnij ten wpis:
01-04.05.2012 r
Berlin




























































Wszystko zaczęło się bardzo standardowo, jak to często u mnie bywa. Pojawiły się bardzo okazyjne bilety na przejazd Polskim Busem Kraków - Warszawa - Berlin - Warszawa - Kraków. Krótka decyzja i jedziemy!

W Berlinie po raz pierwszy byłem jeszcze podczas swoich dziecięcych podróży po Europie. W gruncie rzeczy prawie nic z tamtego czasu nie pamiętam. Dlatego tym bardziej ucieszyłem się, że w podróży towarzyszyć mi będzie mój wspaniały współlokator Marek, który jedne z wakacji spędził właśnie w stolicy Niemiec na kursie Niemieckiego. Także miasto miał w małym paluszku, nie potrzebowaliśmy przewodnika.

W podróż z Krakowa wyruszamy o godzinie 1:35, w Warszawie jesteśmy o godzinie 6. Chwilka odpoczynku na rozprostowanie kości i znów wsiadamy do autobusu, aby po godzinie 16 dojechać do Berlina z trzema przystankami.

Trzeba przyznać, że odzwyczaiłem się od długich podróży autobusami. Tanie bilety lotnicze sprawiły, że dużo więcej czasu spędziłem na podróżach samolotem niż innym środkiem transportu. Dlatego jazda (mimo iż bardzo komfortowym!) Polskim Busem była bardzo męcząca. Ale warto było!

W Berlinie zatrzymaliśmy się u cioci Marka, która wraz z mężem i dziećmi mieszka tam już ponad 20 lat. Nasi gospodarze okazali się wspaniałymi ludźmi, bardzo łatwo i przyjemnie mi się z nimi rozmawiało.

Nie wchodząc w szczegóły czas w Berlinie poświęciliśmy na zwiedzanie. Trzeba przyznać, że udało się to zrobić w dużym stopniu, jednak co nieco pozostawiliśmy na następny przyjazd.

Nie byłbym sobą, gdybym się nie udał zobaczyć miejscowe lotnisko:) Kilka zdjęć z Schonefeld można zobaczyć na moim blogu "Airphoto", pod linkiem: Krótki spotting na Schönefeld.

Berlin okazał się bardzo przyjemnym miejscem z doskonale (jak dla mnie) rozplanowaną komunikacją miejską. Warto się tam wybrać, chociażby na jeden dzień. Ja mam nadzieję, że do tej stolicy Niemiec jeszcze kiedyś powrócę:)

Marku, dzięki za kolejną podróż! 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia