Europejskie Centrum Bajki

poniedziałek, 5 października 2015

Udostępnij ten wpis:
20.09.2015 r
Pacanów














Wracając z Krasnobrodu na naszej trasie - w niedużej odległości - znalazł się Pacanów. Jadąc zdecydowaliśmy, że nadłożymy trochę drogi, aby zobaczyć miejscowość, związaną od wielu lat z postacią stworzoną przez Kornela Makuszyńskiego, czyli Koziołkiem Matołkiem. Od dawna chciałem tam się wybrać, jednak nigdy nie było okazji. Tym razem się znalazła.

Będąc w Pacanowie chciałem zobaczyć Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka, o którym już dawno czytałem. Pojechaliśmy z planem, że tylko zobaczymy gdzie to jest, ale nie będziemy wchodzić. Skończyło się tak, że kupiliśmy bilety i załapaliśmy się na ostatnią w tym dniu wycieczkę po krainie bajek. 

Według mnie jest to niesamowite miejsce, które naprawdę warto odwiedzić. Sam budynek podzielony jest na kilka części, które zwiedzający wraz z przewodnikiem (czyli wróżką:D) przechodzi jak po sznurku. Można podziwiać nie tylko bajki doskonale znane, ale także te, które w Polsce nie są popularne (np. norweskie, szwedzkie, duńskie, łotewskie itp). Tak bardzo skupiłem się na podziwianiu tego miejsca, że zapomniałem robić zdjęcia. Europejskie Centrum Bajki polecam nie tylko dzieciom, ale także wszystkim dorosłym.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia